Masz urodziny? Marki już o tym wiedzą!

25, 30, czy 40. To bez znaczenia, które urodziny będziesz celebrować. Dla marek najważniejszy jest kontekst, a Twój jubileusz – to znakomita okazja aby o sobie przypomnieć. W jaki sposób marki budują relację z konsumentami wykorzystując ich datę urodzin? Zdmuchnij urodzinowe świeczki i poznaj skuteczne triki marek.

Aneta Sierocińska

15 września 2020

Masz urodziny? Marki już o tym wiedzą!

Firmy prześcigają się w sposobach dotarcia do konsumentów za pośrednictwem narzędzi online. Wykorzystują do tego dane, które dobrowolnie (i często nieświadomie) udostępniasz za pośrednictwem social mediów czy podczas zakupów online. Jedną z takich informacji – jest Twoja data urodzin. Jak można wykorzystać ją w komunikacji marki ciekawiej (i efektywniej) niż poprzez klasycznego (tysięcznego w dniu urodzin) maila?

Messenger: masz jedną, nową wiadomość

Zdarzyło ci się wziąć udział w konkursie na Messengerze zachęcony krzykliwym postem? Super! Być może nie udało się wygrać… ale musisz wiedzieć, że właśnie znalazłeś się na liście mailingowej marki. Przypadek? Nie sądzę. Messenger daje profilom firmowym możliwość komunikowania się z użytkownikami, z którymi mają już historię wiadomości. Dzięki niej, w okolicach daty swoich urodzin – możesz spodziewać się życzeń prosto od marki. Wiele firm, w szczególności sklepów internetowych, dzieli się wówczas urodzinowym kodem rabatowym, który możesz wykorzystać na zakupy w ich sklepie. A ciężko nie skusić się na zakupy ze zniżką 20%… oj ciężko!

Urodzinowy post na newsfeed’zie

Kolejną możliwością wykorzystania Facebooka do spersonalizowanej komunikacji z użytkownikami są tzw. dark posty. Służą one do tworzenia postu, który nie pokazuje się na osi czasu Fanpage’u.  Nie mają one zasięgu organicznego i wyświetlają się jedynie jako reklamy. Manager reklamowy Facebooka daje możliwość ich targowania do osób, które w danym miesiącu celebrują urodziny. Wiele firm skrupulatnie wykorzystuje te funkcje, tworząc dedykowane, urodzinowe posty dla swoich konsumentów Taki post na newsfeedzie z pewnością przyniesie ci dużo pozytywnych odczuć, a marce – pozwoli na zbudowanie bardziej osobistej relacji.

SMS, mail, powiadomienia PUSH

Firmy skutecznie wykorzystują również SMSy, maile czy powiadomienia PUSH do spersonalizowanej wiadomości w dniu Twoich urodzin. Dzięki narzędziom takim jak Salesmanago, bądź GetResponse marki już nigdy nie zapomną o kodzie rabatowym z okazji Twojego jubileuszu. Marketing automation w połączeniu z personalizacją i lekkim copy są gwarantem skutecznego dotarcia marki do konsumenta w dniu jego urodzin.

Życzenia od Twojej ulubionej aplikacji

O skuteczności bezpośrednich relacji nie zapominają również twórcy aplikacji. Logując się np. na konto banku w dniu swoich urodzin masz prawie 100% pewność, że również i w tym miejscu czekają na Ciebie urodzinowe życzenia. Zrobiło ci się miło? Świetnie, bo właśnie taki był efekt

Kontakt bezpośredni = klasyka gatunku

Nie należy zapominać również o bezpośrednich formach celebrowania Twojego święta. Wiele restauracji, parków rozrywki, kin, bądź teatrów oferuje w tym dniu bilety za złotówkę lub atrakcyjne zniżki biletowe. A że nikt nie lubi świętować w pojedynkę – to do ulubionego miejsca weźmiemy najbliższe nam osoby. One oczywiście za usługę zapłacą normalną cenę. Niemniej pozytywne wrażenia po wieczorze urodzinowym – gwarantowane.

Celebruj urodziny wraz z konusmentem!

Podsumowując – warto pamiętać o naszych odbiorcach w dniu ich święta. Pokazując, że o nich pamiętamy i to, że nie są dla nas jednym z miliona klientów zwiększymy ich przywiązanie do marki i budujemy lojalność. To natomiast przynosi nam szereg korzyści w postaci zakupów czy pozytywnych wzmianek w social mediach.

Przykład akcji urodzinowej Notino:

Aneta Sierocińska

SENIOR PR & COMMUNITY CONSULTANT

Z zawodu PRowiec, z zamiłowania - również. Z branżą PR związana od 2013 r. Specjalizuje się w komunikacji zintegrowanej, którą na co dzień realizuję przy współpracy z klientami korporacyjnymi. Realizowała działania dla klientów z sektora FMCG, transportowego czy e-commerce. W ramach obsługi Amazon wspierała działania z zakresu media relations i event marketingu. Ma na koncie także projekty CSR dla Nestlé i Maspex. Karierę rozpoczęła od pracy w mediach – pisała m.in. dla portalu Lotniczapolska.pl i tygodnika Gazeta Finansowa. Prywatnie: zakochana w Warszawie pasjonatka muzyki.

T: 722248806 M: asierocinska@komunikacjaplus.pl

Kontakt

Skontaktuj się z nami

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czekamy na Twój kontakt!