Jak prowadzić komunikację wewnętrzną w czasach zdrowotnego kryzysu?

Pandemia koronawirusa od kilku tygodniu jest na ustach wszystkich. Ogólnoświatowa choroba wpływa zarówno na zdrowie publiczne, media, politykę i życie codzienne, jak i kondycję biznesu. Firmy ze wszystkich branż muszą poradzić sobie z nagłym kryzysem i zapewnić bezpieczeństwo swoim pracownikom. Jak wynika z raportu specjalnego „Trust and the Coronavirus” przygotowanego przez sieciową agencję Edelman, dla 63 proc. respondentów najbardziej wiarygodnym źródłem informacji okazuje się być właśnie komunikacja z pracodawcami. 78 proc. badanych oczekuje z kolei, że pracodawcy podejmą działania, które ochronią pracowników i społeczność lokalną, a 79 proc. – że firmy dostosują swoją działalność do zaistniałej sytuacji.

Aneta Sierocińska

29 kwietnia 2020

Jak prowadzić komunikację wewnętrzną w czasach zdrowotnego kryzysu?

W tym trudnym okresie szczególnym wyzwaniem jest więc dla organizacji komunikacja wewnętrzna, która nagle musiała się zmienić m.in. przez potrzebę wprowadzenia pracy zdalnej oraz przekazywania informacji na temat zagrożenia bez wzbudzania paniki. Aby pomóc firmom odnaleźć się w nowej sytuacji, PRoto.pl postanowiło poprosić ekspertów o rady i sugestie dotyczące największych problemów w komunikacji z pracownikami, z jakimi trzeba zmierzyć się w czasie trwającego kryzysu.

W marcu 2020 roku polski rząd przyjął specustawę, w której pojawił się m.in. zapis o możliwości polecenia pracownikowi wykonywania pracy zdalnej. Nowe zasady znacząco ograniczyły liczbę osób, które codziennie przebywają w biurach. Nadal jest jednak wiele firm, które z racji specyfiki swojej działalności nie mogą pozwolić sobie na tego typu rozwiązanie. Jak mogą w takiej sytuacji zadbać o zespół?

„W przypadku pracowników, którzy nie mogą skorzystać z możliwości pracy zdalnej, pod względem organizacyjnym należy przede wszystkim zapewnić im jak największe bezpieczeństwo. Kluczowe jest udostępnienie płynów dezynfekcyjnych czy możliwości podróżowania do pracy taksówkami oraz ograniczenie spotkań” – mówi Robert Tarnowski, Development Manager w Grupie Komunikacja+. Zwraca również uwagę na istotny aspekt komunikacyjny – niezbędne są takie elementy jak stały kontakt z pracownikami, mapowanie ich potrzeb i lęków oraz odpowiadanie na nie. „Warto także umożliwić pracownikom kontakt z psychologiem, nawet za pośrednictwem komunikatorów internetowych” – radzi ekspert.

Czytaj więcej na stronie: proto.pl

Aneta Sierocińska

SENIOR PR & COMMUNITY CONSULTANT

Z zawodu PRowiec, z zamiłowania - również. Z branżą PR związana od 2013 r. Specjalizuje się w komunikacji zintegrowanej, którą na co dzień realizuję przy współpracy z klientami korporacyjnymi. Realizowała działania dla klientów z sektora FMCG, transportowego czy e-commerce. W ramach obsługi Amazon wspierała działania z zakresu media relations i event marketingu. Ma na koncie także projekty CSR dla Nestlé i Maspex. Karierę rozpoczęła od pracy w mediach – pisała m.in. dla portalu Lotniczapolska.pl i tygodnika Gazeta Finansowa. Prywatnie: zakochana w Warszawie pasjonatka muzyki.

T: 722248806 M: asierocinska@komunikacjaplus.pl

Kontakt

Skontaktuj się z nami

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czekamy na Twój kontakt!