Walid Jabrane
1 września 2020
Dlaczego grywalizacja wspiera rozwój firmy?
Skuteczna zachęta do spontanicznego włączenia się w zabawę to klucz do sukcesu zarówno prostych, jak i tych bardziej zaawansowanych mechanizmów grywalizacyjnych. Te drugie są częściej wykorzystywane przez pracodawców – ze względu na wyzwania, przed jakimi w ostatnich latach stanęły firmy na całym świecie. Jednym z nich jest kryzys zaangażowania w pracę. Według Instytutu Gallupa, w 2017 roku tylko 15% pracowników było rzeczywiście zaangażowanych w pracę (uśredniony wynik dla pracowników z całego świata). Pracodawcy, wiedząc, że sytuacja negatywnie wpływa na wyniki biznesowe, poszukiwali nowych metod, pomysłów, narzędzi i koncepcji na wzmocnienie zaangażowania pracowników. Efekt? W Stanach Zjednoczonych w 2019 roku odnotowano najwyższy wskaźnik zaangażowania od kilku lat (35%).Jednym z głównych powodów okazało się nowe podejście do budowania kultury organizacyjnej. Poszukiwania nowych rozwiązań w tym obszarze skłoniły ekspertów employer brandingu do wykorzystania w biznesie m.in. mechanizmów motywacyjnych czy rekrutacyjnych opartych na koncepcji gier. Celem jest stworzenie przyjaznego miejsca pracy, w którym pracownicy chcą przebywać, rozwijać się, a ich pasja przyciąga nowych ludzi i wprowadza biznes w kolejną fazę dynamicznego rozwoju.
Silna marka pracodawcy
Zaangażowani pracownicy potrafią szerzej spojrzeć na potrzeby biznesowe pracodawcy i dążą do firmowego, a nie jedynie indywidualnego, sukcesu. Mechanizm gry daje potencjał do stworzenia historii dopasowanej do uczestników, pomaga im się rozwijać, sprawia, że niecierpliwie czekają na kolejne wyzwania i angażują się w każdy kolejny etap. Powoduje też, że starają się zmniejszyć ryzyko utraty korzyści, które zdobyli w czasie rywalizacji. Firmy wprowadzające te rozwiązania otwierają pracownikom możliwości samorealizacji i osiągania celów, a także podsycają ciekawość zdobywania informacji zwrotnych i przy okazji zapewniają nagrody, czyli… przyjemność.
Zagrajmy w grę – ale dlaczego?
Dlaczego grywalizacja jest skuteczna? Ponieważ odnosi się do kulturowych mechanizmów, które zazwyczaj akceptujemy. Wielu i wiele z nas podobnie reaguje na motywy, które wykorzystują gry. Wierzymy w opowieści, lubimy podejmować niecodzienne wyzwania dla przyjemności. Mamy potrzebę rozwoju, zdobywania nowych umiejętności i pokonywania trudności. Chętnie działamy, kiedy widzimy, że możemy swoją aktywnością zrobić coś dobrego dla innych. W życiu, tak jak w grze, sięgamy po to, czego jeszcze nam brakuje, jesteśmy ciekawi i chcemy się dowiedzieć, co będzie dalej. Mamy tendencję do unikania negatywnych doświadczeń. Grywalizacja zbiera wszystkie te elementy i zaspokaja każdą z tych potrzeb.
Ten uniwersalizm grywalizacji sprawia, że pozytywne efekty można odnotować w zróżnicowanych procesach biznesowych. Dobrym przykładem jest grywalizacja na etapie budowy zespołu. Według TalentLMS, 78% użytkowników uważa, że dzięki takim mechanizmom proces rekrutacji staje się ciekawszy i bardziej angażujący. Według tego samego źródła szkolenia i warsztaty oparte o mechanizmy gier sprawiają, że kandydaci czują się o 83% bardziej zmotywowani.
Czytaj więcej na stronie: rocketspace.pl

Walid Jabrane
EB Consultant
Walid odwiedził 23 kraje co umożliwiło mu zdobycie międzynarodowego doświadczenia w różnorodnych organizacjach. Podczas słonecznych dni przemierza kilometry na trasach rowerowych. W wolnym czasie chętnie zajmuje się tworzeniem contentu wideo oraz fotografią. Jego obszar zainteresowań to storytelling i proces transformacji marek globalnych. W Grupie Komunikacja+ Walid jest ekspertem ds. employer brandingu. W szczególności specjalizuje się w grywalizacji.
T: 796849900 M: wjabrane@komunikacjaplus.plKontakt
Skontaktuj się z nami
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czekamy na Twój kontakt!