Aneta Sierocińska
29 kwietnia 2020
Czy i kiedy można odmówić wysyłki informacji prasowej?
Na pytanie zadane przez „PR bez krawatów” odpowiedziała PR Manager w K+PR, Magdalena Sosna:
Myślę, że kluczem w tej sytuacji jest przede wszystkim moc rekomendacji. Jeśli są przesłanki ku temu, żeby nie wysyłać materiału do mediów, PR-owiec powinien zarekomendować takie rozwiązanie. Agencja ma być doradcą, a także opiekunem wizerunku marki dlatego PR-owiec koniecznie musi dać znać klientowi w przypadku, kiedy materiał nie powinien zostać wysłany. Musimy jednak pamiętać, że ostatnie słowo zawsze należy do klienta i nie zmieni tego najlepsza rekomendacja.
Sytuacja kiedy powinniśmy odmówić wysłania informacji prasowej to kłamstwo zawarte w treści komunikatu. Wysyłanie nieprawdziwej informacji może zniszczyć reputację klienta. Kłamstwo może też mieć konsekwencje dla agencji i jej pracowników, których praca w dużej mierze opiera się na relacjach z dziennikarzami. Nieprawdziwa informacja może odbić się na nich negatywnie. Na szczęście takie przypadki zdarzają się bardzo rzadko, ale jak już się zdarzają, to nie bójmy się odmawiać i rekomendować innych działań.
Drugi przypadek to słaba jakość materiału albo jego wybitnie promocyjny charakter. Niech pierwszy rzuci telefonem, kto chociaż raz na początku swojej ścieżki zawodowej nie męczył się z follow-upem informacji skazanej na porażkę. Czasami zdarza się, że klient pomyli informację prasową z materiałem marketingowym i PR-owiec może przewidzieć, że nie będzie z tego materiału żadnego pozytywnego oddźwięku. W takiej sytuacji opiekun klienta zdecydowanie powinien odradzać wysłanie informacji prasowej, przedstawiając wady wysyłki, takie jak: brak oczekiwanych publikacji oraz nadwyrężenie zaufania dziennikarza poprzez wysłanie mu kiepskiej prasówki.
Czytaj więcej na stronie: prbezkrawatow.pl

Aneta Sierocińska
SENIOR PR & COMMUNITY CONSULTANT
Z zawodu PRowiec, z zamiłowania - również. Z branżą PR związana od 2013 r. Specjalizuje się w komunikacji zintegrowanej, którą na co dzień realizuję przy współpracy z klientami korporacyjnymi. Realizowała działania dla klientów z sektora FMCG, transportowego czy e-commerce. W ramach obsługi Amazon wspierała działania z zakresu media relations i event marketingu. Ma na koncie także projekty CSR dla Nestlé i Maspex. Karierę rozpoczęła od pracy w mediach – pisała m.in. dla portalu Lotniczapolska.pl i tygodnika Gazeta Finansowa. Prywatnie: zakochana w Warszawie pasjonatka muzyki.
T: 722248806 M: asierocinska@komunikacjaplus.plKontakt
Skontaktuj się z nami
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czekamy na Twój kontakt!