Czy i kiedy można odmówić wysyłki informacji prasowej?

Od zawsze powtarza się, że agencja PR i jej przedstawiciele powinni być przede wszystkim doradcą dla klienta. A co jeśli klient bardzo chce zrobić coś z czym agencja się nie zgadza? A może związane jest to z przekroczeniem zasad etyki? Na warsztat wzięliśmy klasyczne narzędzie - informację prasową i zapytaliśmy przedstawicieli branży jak odpowiedzieliby na pytanie: "Czy agencja PR może odmówić dystrybucji informacji prasowej?"

Aneta Sierocińska

29 kwietnia 2020

Czy i kiedy można odmówić wysyłki informacji prasowej?

Na pytanie zadane przez „PR bez krawatów” odpowiedziała PR Manager w K+PR, Magdalena Sosna:

Myślę, że kluczem w tej sytuacji jest przede wszystkim moc rekomendacji. Jeśli są przesłanki ku temu, żeby nie wysyłać materiału do mediów, PR-owiec powinien zarekomendować takie rozwiązanie. Agencja ma być doradcą, a także opiekunem wizerunku marki dlatego PR-owiec koniecznie musi dać znać klientowi w przypadku, kiedy materiał nie powinien zostać wysłany. Musimy jednak pamiętać, że ostatnie słowo zawsze należy do klienta i nie zmieni tego najlepsza rekomendacja.

Sytuacja kiedy powinniśmy odmówić wysłania informacji prasowej to kłamstwo zawarte w treści komunikatu. Wysyłanie nieprawdziwej informacji może zniszczyć reputację klienta. Kłamstwo może też mieć konsekwencje dla agencji i jej pracowników, których praca w dużej mierze opiera się na relacjach z dziennikarzami. Nieprawdziwa informacja może odbić się na nich negatywnie. Na szczęście takie przypadki zdarzają się bardzo rzadko, ale jak już się zdarzają, to nie bójmy się odmawiać i rekomendować innych działań.

Drugi przypadek to słaba jakość materiału albo jego wybitnie promocyjny charakter. Niech pierwszy rzuci telefonem, kto chociaż raz na początku swojej ścieżki zawodowej nie męczył się z follow-upem informacji skazanej na porażkę. Czasami zdarza się, że klient pomyli informację prasową z materiałem marketingowym i PR-owiec może przewidzieć, że nie będzie z tego materiału żadnego pozytywnego oddźwięku. W takiej sytuacji opiekun klienta zdecydowanie powinien odradzać wysłanie informacji prasowej, przedstawiając wady wysyłki, takie jak: brak oczekiwanych publikacji oraz nadwyrężenie zaufania dziennikarza poprzez wysłanie mu kiepskiej prasówki.

Czytaj więcej na stronie: prbezkrawatow.pl

Aneta Sierocińska

SENIOR PR & COMMUNITY CONSULTANT

Z zawodu PRowiec, z zamiłowania - również. Z branżą PR związana od 2013 r. Specjalizuje się w komunikacji zintegrowanej, którą na co dzień realizuję przy współpracy z klientami korporacyjnymi. Realizowała działania dla klientów z sektora FMCG, transportowego czy e-commerce. W ramach obsługi Amazon wspierała działania z zakresu media relations i event marketingu. Ma na koncie także projekty CSR dla Nestlé i Maspex. Karierę rozpoczęła od pracy w mediach – pisała m.in. dla portalu Lotniczapolska.pl i tygodnika Gazeta Finansowa. Prywatnie: zakochana w Warszawie pasjonatka muzyki.

T: 722248806 M: asierocinska@komunikacjaplus.pl

Kontakt

Skontaktuj się z nami

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czekamy na Twój kontakt!