Branża eventowa w czasach pandemii – czy eventy uda się przenieść do sieci?

Organizatorzy wydarzeń zgodnie postulują, aby nie odwoływać planowanych wydarzeń, tylko przełożyć je na inny termin. Branża eventowa szuka również alternatyw, a hasło „go online”, stało się głównym sloganem organizatorów szkoleń czy targów. Jednak czy efektywne eventy w sieci są w ogóle możliwe?

Aneta Sierocińska

8 maja 2020

Branża eventowa w czasach pandemii – czy eventy uda się przenieść do sieci?

Z badania przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Branży Eventowej wynika, że w marcu i kwietniu br. zostało odwołanych w Polsce około 97% eventów. UFI, czyli światowa organizacja ds. targów podaje, że tylko za okres do końca czerwca 2020 roku branża targowa straci kontrakty na kwotę około 135 miliardów euro. Skala strat dla całej branży MICE z powodu obostrzeń wynikających z pandemii jest ogromna. To pokazuje, że jesteśmy jak naczynia połączone i działamy jak jeden organizm – agencje eventowe, branża hotelarska, cateringowa, targowa – jeśli jedno naczynie pęka, konsekwencje odczuwa każdy.

Kreatywność oraz elastyczność w dostosowaniu biznesu do panujących warunków, to cechy, które powinna posiadać każda firma. Są one ważne w szczególności teraz, w momencie gdy rzeczywistość nie sprzyja prowadzeniu tradycyjnej formy działalności agencji eventowych.

Wiele firm w odpowiedzi na trudną sytuację wzbogaciło swoje oferty o wirtualną działalność. Środowisko online można zaprojektować na wiele sposobów. Webinaria wykorzystywane są głównie jako narzędzia marketingowe czy szkoleniowe. Podczas takiej sesji możliwa jest m.in. transmisja wideo, pokaz slajdów, udostępnianie plików czy dzielenie pulpitu. Bardziej złożone aplikacje do organizacji spotkań online umożliwiają również interakcję z uczestnikami, poprzez wprowadzanie elementów interaktywnych: testów, ankiet, quizów, czatów (np. Targi Pracy Career EXPO i pokoje rozmów, w których można było komunikować się bezpośrednio z pracodawcą za pomocą czatu).

Livestreaming stał się natomiast popularnym rozwiązaniem dla branży rozrywkowej, gdzie można uczestniczyć w koncertach czy wydarzeniach sportowych „na żywo”. Doskonałym przykładem jest marka Żywiec, sponsor trasy Męskie Granie, która dobrze wykorzystała ten potencjał. Wraz z portalem Onet oraz czołowymi polskimi muzykami, zorganizowała cykl koncertów online, aby umilić wszystkim wytrwanie w izolacji.

Innym wydarzeniem, które skutecznie udowodniło możliwość przeprowadzenia eventu online, była gala rozdania nagród AD WO/MAN 2019 dla najlepszych ekspertów branży reklamowej. Wydawnictwo Press nie zrezygnowało z organizacji wydarzenia, dostosowując je do panującej rzeczywistości. Livestreaming pozwala na bezpośredni kontakt z odbiorcą i zapewnienia użytkownikom emocje przeżywania wydarzenia w czasie rzeczywistym.

Czytaj więcej na stronie: nowymarketing.pl

Aneta Sierocińska

SENIOR PR & COMMUNITY CONSULTANT

Z zawodu PRowiec, z zamiłowania - również. Z branżą PR związana od 2013 r. Specjalizuje się w komunikacji zintegrowanej, którą na co dzień realizuję przy współpracy z klientami korporacyjnymi. Realizowała działania dla klientów z sektora FMCG, transportowego czy e-commerce. W ramach obsługi Amazon wspierała działania z zakresu media relations i event marketingu. Ma na koncie także projekty CSR dla Nestlé i Maspex. Karierę rozpoczęła od pracy w mediach – pisała m.in. dla portalu Lotniczapolska.pl i tygodnika Gazeta Finansowa. Prywatnie: zakochana w Warszawie pasjonatka muzyki.

T: 722248806 M: asierocinska@komunikacjaplus.pl

Kontakt

Skontaktuj się z nami

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czekamy na Twój kontakt!