Bez wsparcia finansowego sponsorów polski sport może się długo nie podnieść z zapaści

Jeżeli inne duże państwowe firmy pójdą w ślady Polskiej Grupy Energetycznej i zmniejszą wydatki na sponsoring, to polski sport czeka finansowa zapaść - oceniają eksperci od marketingu sportowego. To pokaże, w jak dużym stopniu polskie kluby są uzależnione od publicznych pieniędzy. W dłuższej perspektywie odcięcie tej kroplówki będzie oznaczać bankructwo dla bardzo wielu z nich. Rozmówcy Wirtualnemedia.pl twierdzą, że skoro przez tyle lat sportowi działacze nie nauczyli się dywersyfikować źródeł finansowania swoich prywatnych organizacji, to mało komu uda się to w czasie kryzysu.

Aneta Sierocińska

29 kwietnia 2020

Bez wsparcia finansowego sponsorów polski sport może się długo nie podnieść z zapaści

Wycofanie ze sposnoringu musi być umiejętne Zdaniem Seweryna Plotana, dyrektora zarządzającego Sponsoring Insight, spółki należącej do Grupy Komunikacja+, trudno dziś określić, jak decyzja PGE o ograniczeniu sponsoringu sportu wpłynie na sponsorowane przez tę spółkę kluby, gdy nie podano szczegółów tej redukcji. – Nie wiemy chociażby, czy ograniczenie środków będzie proporcjonalne dla wszystkich, czy też zastosowany zostanie jakiś klucz doboru, np. na podstawie sukcesu sportowego lub efektywności promocji w czasie pandemii. Poza tym sponsoring PGE to nie tylko kluby sportowe i instytucje kultury – pytanie jak duża ilość sponsoringów eventowych w ogóle nie dojdzie do skutku i jakie kontrakty długoterminowe kończą się w najbliższym czasie – podkreśla ekspert. Dodaje, że w przypadku wielu firm zaangażowanych w sponsoring jest już kilka takich, które ograniczają wydatki, ponieważ nie zawierają umów na te wydarzenia, które wiadomo, że nie dojdą do skutku. – Jeśli natomiast chodzi o redukcje już zawartych kontraktów, to w przypadku sponsoringu zawsze jest to trudna decyzja. W przeciwieństwie do kampanii reklamowej, którą w każdym momencie można właściwie „bezboleśnie” uciąć, wycofanie ze sponsoringu musi być przeprowadzone i komunikowane w sposób umiejętny, tak by możliwie jak najbardziej ograniczyć straty wizerunkowe tym wywołane – zaznacza Plotan.

Czytaj więcej na stronie: https://www.wirtualnemedia.pl/

Aneta Sierocińska

SENIOR PR & COMMUNITY CONSULTANT

Z zawodu PRowiec, z zamiłowania - również. Z branżą PR związana od 2013 r. Specjalizuje się w komunikacji zintegrowanej, którą na co dzień realizuję przy współpracy z klientami korporacyjnymi. Realizowała działania dla klientów z sektora FMCG, transportowego czy e-commerce. W ramach obsługi Amazon wspierała działania z zakresu media relations i event marketingu. Ma na koncie także projekty CSR dla Nestlé i Maspex. Karierę rozpoczęła od pracy w mediach – pisała m.in. dla portalu Lotniczapolska.pl i tygodnika Gazeta Finansowa. Prywatnie: zakochana w Warszawie pasjonatka muzyki.

T: 722248806 M: asierocinska@komunikacjaplus.pl

Kontakt

Skontaktuj się z nami

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czekamy na Twój kontakt!